Valvi mezi klokany!

Je tomu už pár měsíců, co nás opustil - troufnu si říct, srdcař našeho týmu Jakub "Valvi" Valvoda. Náš již bývalý svěřenec se rozhodl přejít ke konkurenci, kde byl ve vizi lepších zítřků, na úkor našé neaktivity.

Zobrazit článek

Vzpomínáme na ICL

Jak bylo minulý týden oznámeno, náš CSGO tým se zúčastnil maďarského maďarská CSGO ICL #50. Jako jeden z 4 CZ/SK celků se od nás očekávala řádná reprezentace a myslíme, že to jsme splnili na jedničku....

Zobrazit článek

Opouští nás Horaczio

Po dvou letech náš tým z osobních důvodů opouští kapitán HS sekce a člen širšího vedení Albert „Horaczio“ Teiml.

Zobrazit článek

Dvanáctka na krku, co bude dál?

Náš tým v těchto dnech slaví další rok svého působení na domácí scéně a tentokrát je to výročí s pořadovým číslem 12.

Zobrazit článek

Doplňujeme Valviho tým!

Ve dvou se to lépe táhne a tak to platí i na virtuálním hřišti - a my se snažíme i nadále zkvalitňovat a rozšiřovat náš tým o mladé talenty.

Zobrazit článek

Odehrané zápasy

eStecko o nadcházející LANce

Na této nadcházející akci, která se koná již tuto sobotu můžete vidět i naší Call of Duty 4 sekci. Jak se na tento event naši svěřenci připravovali a jaké mají ambice? Na to vše níže odpoví hráč David Kirth.

 

Info v kostce:

Přezdívka: eStecko
Pozice: Hráč Call of Duty 4
Zbraň: AK-74u
Oblíbená mapa: mp_citystreets
Myš: ROCCAT Kone +
Klávesnice: Razer Lycosa
Sluchátka: SteelSeries Siberia Black V2 USB


Ahoj eStéčko, snad každý tě zná, ale i tak se nám pro začátek rozhovoru v krátkosti představ.


Ahoj, mé jméno je David Kirth, někteří mne relativně znají pod nickem eStecko. Jsem z Liberce, kde se stále věnuji studiu. Moje názory mohou někoho urazit, což mi moc nevadí, je to jen jeden názor z dalších miliard stejných a jiných názorů, tak je neberte až moc vážně. Ale jinak nevím, zda mě každý zná nebo si toho nejsem natolik vědom. Stále je mladší komunita, co zná pouze jména hráčů pár top týmů a pak je tu ta starší, kde se mi dostává rozeznání pouze poslední dobou. Kdy jsem se vratil ke hrani, ale o tom pozdeji. Co jde o moje konicky, tak celkem aktivne sleduji herni byznys a zajima mne technologie obecne, psychologie a obcas si zajdu zahrat Geocaching, pro lidi co mají radi turistiku, tak doporuciji.

Nedávno jsem vyzpovídal tvého týmového kolegu Dramfa na téma dnešní komunity vaší hry. Jak to vidíš ty? Jak je na tom komunita?

Dramf to celkem vystihnul, CoD4 komunita je jiná než ostatní, jelikož nechtěl jít do špatných vod, kam bohužel tato komunita zapadá. Věc je taková, že CoD4 již po delší dobu ztrácí podporu a její komunita si stále mysli, že patří mezi progaming světového kalibru. Další věci by bylo mentalita, kde se lidé bez důvodu napadají a hážou na sebe špínu, což je pouze pro čtenáře těchto komentů odpuzující. Na konec tu je hra samotná. Týmy již mají najeté taktiky, teamplay, apod., čímž vzniká veliký problém se prosadit jako nový tým nebo nový hráč, potom takový hráč uvidí komentáře na větších portálech a celkem rychle ho přejde zájem byt součástí. A potom se ta naše komunita diví, proč lidí ubývá. To je také pár důvodů, proč nejevím velký zájem o takové komunity, i když jsou tu výjimky a potkal jsem řadu slušných lidí a v jedné takové jsem se před lety i usadil. Tohle celkem zní pesimisticky, ale musím říct, že tahle komunita mne naučila pár věcí a zažil jsem s ní dost zábavy a dostala mne i trochu po tom světě, což je hlavní.

Určitě si postřehl odchod ex-eSubáků od Mycorp, jaký máš na to názor? Popř. chtěl bys hráčům něco vzkázat prostřednictvím tohoto rozhovoru?


Pořád z toho mám dvě rozpolčené myšlenky a sám nevím, co si to tom mám myslet. Pro eSubu je celkem jasné se zbavit finančně prodělečného celku, který má celkem velké nároky. Když tyto peníze mohou dát na jejich více viditelné jednotlivce v populárnějších hrách, ale také mi to přijde celkem škoda, jelikož eSuba byla CoD domovem pro velice kvalitní týmy jiý po nějaká ta léta a stále mi uniká racionalita za tímto rozhodnutím. Co já mohu udělat je poslat hráčům hodně štěstí do budoucna, ať už se dostanou kamkoliv.

Již tuto sobotu se chystáte na poslední letošní LAN akci, kterou pořádá Grunex.com. Jaké máte ambice? Jdete si pro bednu?

Ambice jsou celkem klasické, vyhrát! Jak jinak. Bednu chce každý a každý za ní dá nejvíc, co může.

Když už jsme u té sobotní lanky, jak probíhali vaše tréninky na tuto akci? Nebo ji snad berete jako další obyčejnou zastávku na offlinu?

Příprava byla nulová, jelikož není moc času, kdy jsme všichni online ve stejný čas na nějaký trénink, ať už z důvodu studia nebo práce a když už jsme tu, tak doháníme oficiální zápasy na CyberGameru apod. Naší hlavní pozornosti bude ovšem nadcházející Grunex Challange.

Na Grunexu se čtenáři mohou dozvědět jaké jsou skupiny, co si myslíš ty o té vaší? Jsi schopný si tipnout největšího konkurenta a naopak největšího outsidera? – rozhoduj podle všech skupin.

Já si upřímně myslím, že eEriness bylo nasazeno do odpolední skupiny, abych se dobře vyspal a nepřišel pozdě. Jinak formulace se stále drží stejně, rozdělit silnější týmy po skupinách, aby se dostaly do play-off, kde předvedou asi lepší podívanou a vyrovnanější hru než 100% náhodné rozlosování. Já bych nám předpověděl postup do play-off z druhého místa a prohru proti TCM ve skupinách, jak je naším zvykem. Největším outsiderem asi budou Gunrunners a Pitbulls, ve kterých jsou velice kvalitní a zkušení hráči a mají velkou šanci překvapit a vzít někomu výhru z podnosu, nedivil bych se, kdyby se v rozhovorech objevila věta „podcenili jsme soupeře, což nás stálo zápas“. Na druhou stranu tu máme CGF a TCM, kteří už mají za sebou velkou řadu zkušeností i ze zahraničí tak uvidíme.

 

 

Opět upocený Battlezone, takto se nazývá v několika komentářích pražská herna, kde se vše uskuteční. Jak jsi ty spokojený s atmosférou v Battlezonu? A vůbec jak jsi spokojený s celkovou režií Grunexu?

 

Battlezone není upocený, jeho jediným problémem je lokace ve sklepě, kde je celkem komplexní věcí cirkulace vzduchu a teploty, tudíž zde vzniká problém, když je lan pro více než 8 týmů (kapacity herny) a je tu nadměrný počet diváků, kteří tak pouze přidávají ke výše uvedeným věcem, jinak co jde o atmosféru, tak si nemůžu stěžovat, občas přestane něco fungovat, ale to je u techniky celkem normální a Grunex poskytuje velice luxusní organizaci, která překonala to co jsem viděl na LAN akci v Kijevu.

Teď už ale blíže k tobě. Jak se vůbec zrodila tvá hráčská kariéra jakožto profi hráče? Jak jsi se dostal ke svému nicku, který z předních hráčů tě inspiroval nebo stále inspiruje k tomu abys se držel této hry?

Tady bych začal nickem, jelikož to není nic moc extra. Mým originálním nickem byl Stalker, což by vystihovalo moje nadšení pro stejno-jmenou knihu a později herní sérii, který se postupem času zkrátil a měnil na kombinace jako STczko, což se potom změnilo na moji dosavadní přezdívku. Co bych zde podotknul, je zábava poslouchat cizince se snahou přijít na to, jak se to vlastně vyslovuje.

 

Pokud jde o idol nebo inspiraci, tak to byla vždy časově krátká věc, vždy to byl nějaký hráč na vrcholu na par dni/hodin/minut, než jsem na něj zapomněl a šel jsem si hrát jen tak pro zábavu, což mne dotáhlo celkem daleko. Kdo by řekl, že hra za 1200kc by mi přinesla tolik hodin zábavy. Pokud se mne někdo zeptá, zda se mi to vyplatilo za tu cenu při vydání, tak bych řekl ANO!

 

Já osobně se za profi hráče nepovažuji. Ano, jde mi to celkem dobře, ale nevydělávám si tím nic moc extra, popravdě si tím nevydělávám nic, spíš to beru jako investici do trochu té zabavy. Ale pokud to vezmu opravdu od začátku, tedy alespoň toho profi, jelikož jsem si hrál už od času Commodoru a Nintanda 64, tak jsem začal hrát Quake 3 a Counter Strike Source s kamarády na lan a celkem mne to chytlo, nakonec přeci CSS vyhrálo a složily jsme školní klan, který měl existenci asi 3 týdny a jednoho prohraného meziherňáku, potom jsem u CSS zůstal, potkal jsem pár lidí a odešel jsem od toho v momentě, kdy jsem měl příležitost se dostat do té „vyšší“ úrovně. Důvodem bylo CoD4, kde jsem si hrál jen tak s kamarády z Anglie a postupem času jsem objevil pam, promod a jednoho dne, jsem na publicu dostal šanci hrát scopu v jednom neznámém, českém týmu jménem Submissus Mortalitas a tak jsem to vzal. Poté se člověk posouval, objevoval mechanismy hry, jak co nejlépe využívat a stával se lepším a lepším, což mě dovedlo až k Beasts a mé první vyhrané lance, po které jsem skončil z důvodu nefungujícího internetu a po roce neaktivity jsem se vrátil zpět a rovnou do týmu se kterým jsem se dostal až do eEriness. Cesta to byla zajímavá a plna zkušeností, hlavně jsem vděčný za to, že mne hraní naučilo trochu angličtiny (přeci ve škole jsem se učil německy a za těch 7 let si nic nepamatuji) a teďka díky komunikaci s cizinci a par měsíců zpátky z cesty do Kijeva jsem se naučil i mluvit anglicky, což byl ze začátku celkem problém.“


O kom si myslíš, že je bavičem vaší sekce? Můžeš čtenářům prozradit nějakou hlášku, která se u Vás na Tsku nejvíce používá? Kdo jí vůbec vymyslel a jak k tomu došlo?

Našim bavičem je určitě Niska, velice často spojený s naším hlásičem taktik Veselého Zimba, než se nám po prohře promění v nehlásiče taktik Deprimovaného Zimba, který se nám po další prohře opět transmorfuje na tichého Naštvaného Zimba, ale zpět k otázce, naší klasikou je asi „Může za to Niska.“ v každém případě, když se něco nepovede a pak nám tu padají perly jako „Ticho! Jsem ho neviděl přesto, jak jste kecali na tsku. :(“ apod. a když jsem poprvé přišel na Teamspeak, tak se mne tohle duo ptalo, zda mám rad písek v trenkách, takže o zábavu není nouze. Jinak vůbec nevím, jak se tohle zrodilo, jelikož s klukama nejsem zas tak dlouho.

Co plánujete jako sekce do budoucna? Jaký z eventů je pro Vás teď prioritní?


Do budoucna plánujeme spolu natrénovat hodně hodin na nadcházející Grunex Challange a překvapit, tím, že nebudeme mít pouze jednu taktiku na každou mapu, což nám z nějakého důvodu roky vycházelo. A pak tu je otázka cesty do Kijeva na finále Starladderu, který je stále v jednání. A potom kdo ví, já osobně bych to chtěl ukončit, jelikož poslední dobou mne CoD4 opravdu nebaví a čím dál tím víc mne zápasy iritují, což jde ruku v ruce s menším množstvím volného času ze strany studia. Jak já bych to viděl, tak každý by šel svou cestou, někteří z nás chtějí přejít na nový Counter Strike a mě stále laka pohled na bublinu peněz v League of Legends, ale tady není nic definitivní ještě jsme to nijak neprobrali, takže... kdo ví, kdo ví...

Dále už tě nebudu zdržovat, děkuji mockrát za tvůj čas a ať se daří.

Také děkuji, zůstaňte s eEriness!


Komentáře

Rozhovory & reportáže