Valvi mezi klokany!

Je tomu už pár měsíců, co nás opustil - troufnu si říct, srdcař našeho týmu Jakub "Valvi" Valvoda. Náš již bývalý svěřenec se rozhodl přejít ke konkurenci, kde byl ve vizi lepších zítřků, na úkor našé neaktivity.

Zobrazit článek

Vzpomínáme na ICL

Jak bylo minulý týden oznámeno, náš CSGO tým se zúčastnil maďarského maďarská CSGO ICL #50. Jako jeden z 4 CZ/SK celků se od nás očekávala řádná reprezentace a myslíme, že to jsme splnili na jedničku....

Zobrazit článek

Opouští nás Horaczio

Po dvou letech náš tým z osobních důvodů opouští kapitán HS sekce a člen širšího vedení Albert „Horaczio“ Teiml.

Zobrazit článek

Dvanáctka na krku, co bude dál?

Náš tým v těchto dnech slaví další rok svého působení na domácí scéně a tentokrát je to výročí s pořadovým číslem 12.

Zobrazit článek

Doplňujeme Valviho tým!

Ve dvou se to lépe táhne a tak to platí i na virtuálním hřišti - a my se snažíme i nadále zkvalitňovat a rozšiřovat náš tým o mladé talenty.

Zobrazit článek

Odehrané zápasy

Byli jsme na MČR

Mistrovství České republiky v počítačových hrách doznalo po nedávném obnovení několika změn. Po slavných Invexech a následné pauze se nejprve na dva roky zabydlel v kongresovém centru Jezerka u Seče a až v letošním roce se dostal znovu před zraky diváků na výstaviště. Sice ne do Brna, jak si mnozí přáli, ale do Prahy v rámci veletrhu For Games, který probíhal v Letňanech. Mimo tento veletrh se souběžně konalo i několik dalších akcí For Toys, For Babies, Model Hobby a 4Fan. Vše bylo propojené, proto o množství diváků nemohla být nouze.

Na celou akci vyrazila tato sestava:

Česká republika Michal "Viki" Vinař
Česká republika Miroslav "Spike" Tomáš
Česká republika Martin "Horry" Horal
Česká republika Tomáš "MrBlack" Černý
Česká republika Michal "Bordel" Weiss
Česká republika Ivo "hellk" Hort
Česká republika Adam "Neci" Zoula
Česká republika Matouš "Pusyh" Urban
Slovensko Lukáš "Vergil" Majerik
Česká republika Jaroslav "LegendCube" Volmut
Slovensko Vladimír "Vlado" Krajči
Slovensko Michal "macbull" Seryl
Česká republika Vojtěch "eNtyck" Jíša
Česká republika Kryštof "Ryba" Rybka

Každý z nás očekával perfektní akci, mnoho legrace a napínavé zápasy. V duchu navíc každý doufal v úspěch. Účast na MČR se začala řešit už po uplynulém MČR. Předem bylo rozhodnuto, že na velké finále značně zeštíhlíme naší účast a oproti loňskému finále, kde jsme měli zástupce v pěti hrách, byla letos účast pouze ve dvou. Na velké finále jsme v každém případě chtěli být a během roku se vystříbřily hry - Counter Strike:Global Offensive a Dota 2.

PRŮBĚH TURNAJEM V COUNTER STRIKE:GLOBAL OFFENSIVE K DISPOZICI ZDE.

Mimo tréninku samotných hráčů bylo třeba připravit mnoho věcí, jelikož jsme chtěli jako výprava vypadat na pěkné úrovni a z akce udělat hodně fotek, videí a dalšího materiálu nejen pro naše partnery. Vedení za svou základnu zvolilo od výstaviště nedalekou ubytovnu, která dodala parádní zázemí pro večerní zpracování všeho potřebného. O fotky a videa se celý den starali Spike s Blackem, kteří dodali téměř 12 GB dat. Po oba večery byl Blackem vytvořen jednoduchý sestřih, který se vzápětí nahrál na náš kanál. Bylo to vůbec poprvé, co jsme něco podobného uskutečnili, proto i výsledná kvalita nebyla 100%. I přesto jsme se tímto posunuli o další krok dále a věřím, že na dalších podobných akcích bude úroveň ještě lepší. Fotky jste mohli každý den zhlédnout taktéž na našem Facebooku. Pokud jsme prohlíželi činnost konkurence i samotných pořadatelů, byli jsme snad jediní, kdo to pojal takto komplexně. Smyslem nebylo nahrát a fotit pouze naše hráče, ale také celou atmosféru výstaviště.

 

S hráči jsme byli neustále v kontaktu a sledovali jejich zápasy. Především Dotě jsme pomáhali s nepřehlédnutelnými sluchátky E-Blue Mazer X. Věřím, že naší účast obě sekce ocenily. Z našeho pohledu se MČR poměrně vydařilo i díky zisku druhého místa v Dotě 2. Škoda, že se umístění na stupních vítězů nepodařilo i Counter Striku, třetí místo by mu určitě slušelo zvlášť po velmi napínavém a vyrovnaném zápase s Infernity, který se rozhodoval až ve třetím prodloužení. Před turnaji jsme tipovali, že bychom mohli získat stříbrnou a bronzovou medaili, nakonec máme stříbro a tradiční bramboru, kterou si z velkých turnajů vozíme poměrně často. Zhruba 90 % z cílů, se kterými jsme na místo vyráželi, nám vyšlo, a to není vůbec špatné!

PRŮBĚH TURNAJEM V DOTĚ 2 K DISPOZICI ZDE.

Mimo psaní o našich hráčích si dovolím napsat i pár vět o MČR jako celku. Při příchodu na haly se ukázala celkem pěkná herní aréna s dvaceti počítači a jednou částí s herními notebooky, admin roomkou a místem pro komentátora. V hale byly také umístěny stánky HAL3000, NVIDIA, AXE, CZC, Fifou 14 a celý jeden roh obsadila eSuba s DELL. Asi každý se šel podívat na samotnou stage, která byla velmi hezky připravená!

Celé MČR si však zaslouží nějakou konstruktivní kritiku a vypíchnutí pozitiv i negativ. Jelikož níže jsou umístěna vyjádření od zástupců obou sekcí a doprovodu, vypíšu je zde v bodech. U řady věcí pochopitelně víme, proč byly udělány tak nebo jinak, ale pro úplnost je dobré zde uvést všechny postřehy.

Klady Zápory
+ MČR na výstavišti s tisícovkami návštěvníků
+ Herní aréna a připravená stage
+ Připravenost počítačů
+ Jednoduché vyřešení problému s osvětlením pódia natažením plachty
+ Snaha a mravenčí práce admin týmu
+ Kameramani a fotografové

- Absence odpočinkové zóny pro nehrající hráče a diváky
- Absence větších zábran pro vniknutí diváků ke hráčům
- Umístění televizí příliš vysoko u stropu
- Umístění pódia do jedné haly s podiem s koncerty
- Prázdnota před pódiem v hluchých dobách
- Systém turnajů (CS:GO - BO1, Dota - finále BO3, vítěz WB vede 1:0)
- Harmonogram turnajů, déle čekající hráči
- U pódia nepřidělané reklamní kryty stolů
- Zábrany po stranách těsně před pódiem, kde pořád procházeli lidé a rušili tím akci
- Absence nějakého harmonogramu na pódiu, kdy začne další finálový zápas
- Stream
- Zpracovávání textových reportáží
- Zpracovávání fotek a videí
- Ceny (CS:GO - ceny za třetí místo lepší jak u druhého, Dota - ceny stylem 2+3)
- Absence zpráv na mezinárodních portálech

Když to osobně shrnu, je jasné, že MČR bylo hodně určené pro sponzory a reklama zkrátka musela být, to se v současnosti odbourat nedá. Celou akci by však zlepšilo odstranění řady drobných problémů, které skupina o velikosti ADMIN týmu PLAYzone mohla hravě odstranit. Jako divák, který se přišel na akci podívat na oblíbené hráče, bych určitě postrádal nějakou odpočinkovou zónu, u herní arény stačila jedna nebo dvě řady židlí nebo lavic jako u pódia. Umístění televizí bylo také hodně nešťastné, nejen, že si člověk časem skoro vykroutil hlavu, ale koukat nahoru znamenalo také koukat do světel na stropě.


Kliknutím na fotografie otevřete jednotlivé části galerie.

Jako velkou chybu vidím umístění pódia do jedné haly s pódiem, kde hrála hodně hlasitá hudba, která by probudila i mrtvého. Pódium, kde je živý komentář, by si zasloužilo samostatnou halu nebo se stačilo domluvit, udělat vše na jednom pódiu a vyplnit tím hluchá místa. Tím se dostávám k další části. Stage byla často prázdná, a to je chyba. Na pódiu to musí žít od rána do večera, musí to tam bouřit, musí se tam lákat lidi, musí se tam pořádat soutěže, musí se tam dělat různé alší akce a ne být prázdno. Pro všechny strany by to bylo určitě mnohonásobně lepší. Když pak člověk vidí záběry z jiných zemí Německa a spol., kde lidé bouří kvůli klíčence a samolepce, je to trochu zvlášťní.

Když jsme večer přišli na ubytovnu a chtěli vidět nějaké informace na stránkách PLAYzone, mnoho toho nebylo. Vázla aktualizace reportáží, vázly fotky, videa. Velmi špatné bylo, když jsme si přečetli komentáře ke streamu, které byly v drtivé převaze negativní. Je to dlouhodobá nevychytaná věc u PLAYzone, která tam má velké množství techniky. Je to velká škoda.

Jako jeden z postatných detailů vidím také absenci zpráv o celé akci na mezinárodních portálech, čímž bychom se přiblížili trošku zahraničí, že něco jako MČR tu také existuje. Čím jiným se dostat znovu do povědomí o České republice než právě s MČR.

Kliknutím na fotografie otevřete jednotlivé části galerie.

Na druhou stranu byla vidět neustálá mravenčí práce od celého týmu. Negativ je možná hodně, ale procentuálně nepřesahují pozitiva! Admini pořád pobíhali, řešili vznikající problémy, nutili hráče hrát atd. Mnoho věcí zvládli bravurně. Pokud do příštího roku odstraní některé výše jmenované problémy, můžeme se všichni těšit na perfektní akci. Skok z Jezerky do Letňan je zkrátka velký a obě akce se nedají porovnávat. Jsou zcela jiného rázu, zatímco v Seči byla akce zaměřena hlavně na hráče, v Praze to bylo spíše pro diváky a sponzory celého MČR. Pokud práce bude pokračovat nastoleným trendem, kdo ví, třeba se dočkáme podobné úrovně jako v minulosti.

Na závěr si přečteme názory několika členů naší výpravy:

Redakce Když zhodnotíš přípravu a samotné finále, splnila příprava očekávání nebo byla nedostatečná?

CS:Global Offensive BORDEL: Výsledek asi odpovídal přípravě, kvůli změně v sestavě hold příprava neprobíhala ideálně. Doufal jsem v bednu, ale prostě to nevyšlo.

Dota 2 ENTYCK: Před turnajem jsme byli pasováni do role outsidera, protože jsme byli nově sestavený tým a nikdo nevěděl, co od nás může očekávat. Nicméně my sami jsme věděli nejlíp, jak na tom herně jsme a měli jsme ambice na top 2. Samozřejmě ostatní týmy měly své kvality, ale krom vítězných iNfernity jsme si nechtěli připustit možnost prohry. Takže by se dalo říct, že jsme naplnili naše očekávání.

Redakce Jak hodnotíš celkovou atmosféru MČR?

CS:Global Offensive BORDEL: Atmosféru MČR jsem vůbec nejak nepocítil, přirovnal bych to k meziherňáku.

Dota 2 ENTYCK: Atmosféru hodnotím pozitivně, především finále mělo opravdu grády. Nicméně hlavně v pátek byl velice nepříjemný okolní šum z veletrhu a časté velmi hlasité "hlášení". V tu chvíli na TS nebylo skoro nic slyšet a soustředění se na hru bylo velmi obtížné.

Redakce Jsi spokojen s průběhem vašeho turnaje?

CS:Global Offensive BORDEL: No moc spokojenej nejsem, jak jsem říkal, určitě jsem chtěl aspoň bednu.

Dota 2 ENTYCK: Vzhledem ke krátkému formátu turnaje se to nehodnotí snadno. První tři hry jsme zahráli určitě podle našich představ. Pak přišla technická komplikace v druhé hře proti iNfernity, která nás poměrně rozhodila a troufnu si říct, že se mohla podepsat i na našich dalších výkonech. Ve finále LB jsme se ale nakonec dokázali vzchopit a přece jen i přes rozpačité výkony postoupit. V Grand finále se pak projevily dlouholeté zkušenosti všech hráčů iNfernity, kteří toho v Dotě i Dotě 2 mají za sebou fakt strašně moc a bohužel celkem jednoznačně si došli pro celkové vítězství.

Druhé místo pro Dotu 2!

Redakce Pořadatelé odvedli kus práce, je však třeba sdělit jim zpětnou vazbu. Můžeš jmenovat několik kladných a případně záporných věcí, které se vám hráčům v místě líbily nebo nelíbily?

CS:Global Offensive BORDEL: Kus práce odvedli, ale bohužel, díky časového nedostatku to byl fail už od začátku. Sice se staví organizátoři k tomu tak, že cskaři si vymýšlejí, že rozehru prej nepotřebujeme. Ale hold csko je jako Trackmanie, rozehra je potřeba (u TM je rozehra přímo ve hře) a při nelítostném formátu... nedostatek času na rozehrání po vypjatém zápasu nebo po hodinách čekání vás může stát turnaj.

Dota 2 ENTYCK: Tak rozhodně bylo fajn, že až teda na již zmiňovaný technický problém počítače běhaly jako hodinky. Admini byli k dispozici po celou dobu konání a věřím, že odváděli svoji práci, jak nejlépe mohli. Jak už jsem říkal, trochu nepříjemný byl okolní hluk, ale s tím holt pořadatelé MČR asi nic dělat nemohou. Rozhodně bych uvítal možnost nějakého přespání, ale chápu, že v areálu výstaviště to není možné.

Redakce Uvidíme vás v dalším ročníku?:-)

CS:Global Offensive BORDEL: Doufám, že do dalšího ročníku se dostaneme i přes hodně nedostatků, co bylo. Hold platí stále to, že bohužel nikde jinde než na PZ moc hrát nejde.

Dota 2 ENTYCK: Na naší scéně je bohužel problém většiny týmů v tom, že spolu nedokáží dlouhodobě vydržet, ale chtěl bych věřit tomu, že my vydržíme pohromadě alespoň do dalšího MČR, takže snad jo!

Redakce Jak hodnotíš MČR z pohledu diváka? Jaké vidíš hlavní klady a zápory?

Management SPIKE: Letošní MČR mě velice mile překvapilo, když bych si měl zhodnotit pro a proti, bude na 100 % víc pro. Všichni, co začneme hned kritizovat, si musíme uvědomit, že toto MČR je první svého druhu po několika letech. Organizačně to bylo 50/50, někdy paráda, někdy hrůza. Velké mínus, a to asi se mnou bude souhlasit většina diváků, je nedostatek míst k sezení. Když si vezmu na paškál náš managment/hráče. Tak musím všechny moc pochválit, i když mě moc mrzí klasické "bramborové" místo, které si již každoročně odvážíme z MČR, tak se všichni velice snažili, no a na závěr to korunovala Dota 2 sekce perfektním druhým místem.

Management HORRY: Celkově byl letošní ročník MČR povedený až na pár chybek, kterým se snad admini příští rok vyvarují. Z pohledu naší organizace - nás musím pochválit, odvedli jsme velmi kvalitní práci. Zažili jsme kopec srandy, nespočet nezapomenutelných hlášek "3 vlasy Vasila ..." atd.! Těším se na další ročník!

 Děkujeme všem našim partnerům za podporu, především značkám:

E-BLUE Seasonic

restart

Komentáře

Rozhovory & reportáže