Vzpomínáme na ICL

Jak bylo minulý týden oznámeno, náš CSGO tým se zúčastnil maďarského maďarská CSGO ICL #50. Jako jeden z 4 CZ/SK celků se od nás očekávala řádná reprezentace a myslíme, že to jsme splnili na jedničku....

Zobrazit článek

Opouští nás Horaczio

Po dvou letech náš tým z osobních důvodů opouští kapitán HS sekce a člen širšího vedení Albert „Horaczio“ Teiml.

Zobrazit článek

Dvanáctka na krku, co bude dál?

Náš tým v těchto dnech slaví další rok svého působení na domácí scéně a tentokrát je to výročí s pořadovým číslem 12.

Zobrazit článek

Doplňujeme Valviho tým!

Ve dvou se to lépe táhne a tak to platí i na virtuálním hřišti - a my se snažíme i nadále zkvalitňovat a rozšiřovat náš tým o mladé talenty.

Zobrazit článek

CSGO opět mezi námi

V našem týmu opět září populární Counter Strike:Global Offensive. Ale pozor, není to tak jednoduché, jak se zdá.

Zobrazit článek

Odehrané zápasy

Byli jsme v ASUS ARÉNĚ

ASUS Národní ligy doznaly velkých změn. Zaprvé už se to tak nejmenuje, zadruhé přesídlily ze sálu Břetislava Bakaly na výstaviště v Brně a zatřetí účastnili se jich také zahraniční hráči! Nyní se svým způsobem Národní ligy ani nehrály, ale akce dostala název ASUS ARENA! Sem se tradičně sjeli hráčli Starcraftu 2 a QuakeLive, které však doplnili hráči dalších her v nové soutěži CityWars a dalších akcí. Byly tu také showmatche výběrů dvou brněnských univerzit.

injoy injoy

Akce byla rozsáhlá. Pro celou ASUS ARENU byla vyčleněna jedna hala. Pamětníkům srdce zaplesá, když si vzpomenou na dávné konání INVEXU a Mistrovství České republiky v počítačových her. Léta běží a vše se hodně změnilo. Brněnské výstaviště však bylo po hodně let ochuzeno o větší akci v elektronickém sportu. To se o tomto víkendu změnilo a bota českého hráče opět šlápla na podlahu výstaviště, kde kdysi bývaly velké show před tisícovkami lidí.

Na tuto akci vyrazila následující sestava z našeho týmu:

Česká republika Martin "Brejk" Nepraš

Česká republika Michal "Viki" Vinař
Česká republika Miroslav "Spike" Tomáš

Sestřih z celého festivalu a rozhovor s Brejkem

Brno prakticky vyplnilo trojici velkých akcí podzimu. Nejprve MČR v Praze Letňanech, následně finále BGCH v Praze Holešovicích a nyní ASUS ARENA na výstavišti v Brně. Během krátké doby tu máme hnedka tři velké akce na třech různých velkých místech a do třettice od tří pořadatelů! Trojky asi v České republice letí. To je pro všechny organizátory palec nahoru.

Co se týče turnajů v Brně, nás zajímá jen QuakeLive. Sem se původně mohla dostat celá trojice našich hráčů, nakonec tam vyjel pouze Brejk. Je to velká škoda pro Oskina, který si nemohl vzít potřebné volno nebo Zontaxe, který se taktéž nemohl účastnit. I přesto naše jméno bylo zapsáno mezi účastniky dalšího turnaje. Soupiska QuakeLive turnaje byla dost narychlo seskládaná a vidět jsme na ní mohli i zahraniční hráče včele s polským Matroxem, který se mimo jiné účastní i DreamHacku.

injoy injoy

U QuakeLive se výsledek turnaje už tak nebere, jakékoliv umístění na stupních vítězů je parádní, ale vzhledem ke stavu komunity, která rychle stárne, už se ta hra tolik nehrotí jako třeba Starcraft nebo League of Legends. Turnaj byl tedy poměrně klidný a hrál se v rodinném duchu. Vypadalo to, jako by se na místo sjeli staří známí. Náš hráč nakonec skončil na bramborové příčce, což je vzledem k cenám určitě škoda. I přesto se za výkon nemusí stydět.

Pro mě se Spikem a jeho kamarádem to bylo ideální, jelikož jsme si mohli projít celé výstaviště a poznat všechny atrakce, co na festivalu IN-JOY byly. Na místě jsme byli asi sedm hodin, což je dostatečný čas na to, abychom si udělali obrázek jak o ASUS ARÉNĚ, tak o festivalu samotném. Nabízí se také "tradiční" porovnání kladů a záporů, podobně jako jsme to udělali u MČR a BGCH. Opět zkusíme sestavit přehlednější tabulku s následným komentářem.

Klady Zápory
+ ASUS ARENA na výstavišti s tisícovkami návštěvníků
+ Samostatná hala pro celou show
+ Herní aréna a připravená stage
+ Netradiční minipódia
+ Připravenost počítačů
+ Snaha a mravenčí práce admin týmu
+ Admin tým neustále v kontaktu pomocí vysílaček
+ Soutěže s diváky
+ Ceny
+ Odpočinková zóna pro diváky
+ Mnoho atrakcí pro diváky
+ Tombola
+ Obchůdek
+ Účast zahraničních hráčů
- Zmatenost v informování na webu
- Absence nějakého harmonogramu
- Soutěže s diváky
- Nevyužitý potenciál výstaviště a své haly

Výše je zmíněno mnoho různých bodů. Zkusím z tohoto seznamu vypíchnout pár největších s menším komentářem. Na ASUS ARÉNĚ bylo největším pozitivem to, že se zaprvé konala na výstavišti v Brně a zadruhé, že pro celou svou akci měla vyhrazenou jednu halu. Oproti jiným akcím od PZ nebo GRX to byl značný rozdíl. Obrovský prostor, kde si organizátoři mohli dělat, co chtěli, mohli tam nacpat hromadu věcí a atrakcí pro lidi. To je velké plus, ale zároveň i mínus, protože byla spousta místa, které šlo něčím ještě zacpat a hala by vypadala plnějsí. Mohl tam být lépe vyřešen potenciál výstaviště. Organizátoři možná, podobně jako my, očekávali, že se na místo dostaví větší dav lidí. To se nestalo, pro mě osobně, to bylo velké zklamání, že návštěvnost byla poměrně malá. Oproti Praze, kde se lidi mačkali na sebe, nám Brno přišlo jako procházka v parku po obědě, místama nikde nikdo. Celé akci by slušelo mnohem více lidí.

injoy injoy

Hodně se nám líbilo umístění minipódia, to je vcelku originální řešení. Z dalších pozitiv byl pěkný obchůdek, kde se prodejci místy i slušně zapotili, nebo tombola pro diváky. Vůbec soutěží a atrakcí pro diváky byla spousta. Ale všechno pro má i své proti. Zajímavá byla odměna na pódiu v podobě tabletu za X tisíc prakticky za nic. Když jsme to viděli, padala nám huba dolů. Společnost ASUS to asi nepoloží, ale rozhodně by se s tou cenou dalo naložit jinak. Podobných cen tam bylo víc.

KOMPLETNÍ FOTOGALERIE ZDE.

Jako velkou chybu vidíme zejména v informovanosti lidí na webu Hitpointu. Příjde nám to všechno vždycky splácané nějak narychlo, aby byl od toho pokoj. Výsledky z QuakeLive prakticky nikde nejsou, natož nějaký průběh tímto turnajem. Najít cokoliv je vůbec umění. Tato stránka je u Hitpointu dlouhodobě problém a nejedná se jen o Quake, ale třeba také o Citywars, kde myšlenka je velmi dobrá, ale informovanost ven je nedostačující. Částečně jsou informace na fóru, ale to je pro čtenáře dost nevyhovující řešení. Tohle všechno zbytečně sráží práci Hitpointu, která je jinak velmi dobrá.

injoy injoy

V souhrnu se však jednalo o pěknou a mnohostranně založenou akci, kdy se v ARÉNĚ vystřídali hráči a hráčky nejrůznějších her. Diváci si přišli na své, mohli si zakoupit spoustu věcí, podívat na živě komentované streamy nebo zasoutěžit o hromadu cen. Aneb pěkná práce Hitpointe!

Pro nás byla výprava příjemným zpestřením závěru podzimu a nastupující zimy a Vánoc. Takový větší výlet, který nám však přinesl pár nových zkušeností, které rozhodně zúročíme na dalších akcích.

 Děkujeme všem našim partnerům za podporu, především značkám:

E-BLUE Seasonic

restart

Komentáře