Vzpomínáme na ICL

Jak bylo minulý týden oznámeno, náš CSGO tým se zúčastnil maďarského maďarská CSGO ICL #50. Jako jeden z 4 CZ/SK celků se od nás očekávala řádná reprezentace a myslíme, že to jsme splnili na jedničku....

Zobrazit článek

Opouští nás Horaczio

Po dvou letech náš tým z osobních důvodů opouští kapitán HS sekce a člen širšího vedení Albert „Horaczio“ Teiml.

Zobrazit článek

Dvanáctka na krku, co bude dál?

Náš tým v těchto dnech slaví další rok svého působení na domácí scéně a tentokrát je to výročí s pořadovým číslem 12.

Zobrazit článek

Doplňujeme Valviho tým!

Ve dvou se to lépe táhne a tak to platí i na virtuálním hřišti - a my se snažíme i nadále zkvalitňovat a rozšiřovat náš tým o mladé talenty.

Zobrazit článek

CSGO opět mezi námi

V našem týmu opět září populární Counter Strike:Global Offensive. Ale pozor, není to tak jednoduché, jak se zdá.

Zobrazit článek

Odehrané zápasy

ASUS FINALS

ASUS FINALS #6 se z Brna přesunulo do Svitavské La Fabriky, kde našlo perfektní zázemí v tamním kinosále. Po sále Břetislava Bakaly v Brně a následné ASUS Aréně na brněnském výstavišti se jednalo o zajímavý krok od pořadatelů. Akce nabídla hodně zábavy a parádní zápasy ve třech hrách - League of Legends v rámci soutěže Hitpoint Masters, QuakeLive a Starcraft 2 v rámci tradičních Národních Lig. Vše doprovázela podpora ze strany ASUS, HyperX, Monster, Logitech, ale také PrimaCool nebo DXracer. Velká jména firem, zkušení pořadatelé a kvalitní zázemí předpovídaly parádní podívanou, u které nakonec nechyběli ani naši zástupci.

Na akci vyrazila tato sestava:

Česká republika Michal "Viki" Vinař
Česká republika Miroslav "Spike" Tomáš
Česká republika Tomáš "mivi" Vítek
Česká republika Lukáš "Derpy" Brablík 
Česká republika Vašek "Kapitán Lipánek" Maxa 
Česká republika Karel "iKarlik" Slapnička 
Česká republika Lukáš "expos" Novotný
Česká republika Milan "Masy" Masařík
Slovensko Robo "Oskino" Porubský

Každý z nás očekával perfektní akci, mnoho legrace a napínavé zápasy. V duchu navíc každý doufal v úspěch. ASUS Finals je v našich končinách už poměrně velký pojem, kdy se rok od roku zlepšuje jeho kvalita. Hráči našeho týmu během let navštívili již řadu akcí, které pořádal administrátorský tým Hitpoint. Vždy byla z jejich strany velmi pozitivní zpětná vazba a z celkového pohledu se stalo jakousi tradicí, že bychom na těchto akcích měli mít nějakého zástupce. Na té poslední se to nakonec podařilo, když se finále účastnili hráči hned ve dvou hrách League of Legends a QuakeLive, celá výprava činila devět lidí. Zatímco QuakeLive je již naše srdcovka, u League of Legends to byl menší pokus, když se k nám nový tým připojil těsně před oznámením celé soutěže Hitpoint Masters. Ti se však dokázali probojovat na velké finále.

 

Učinkování našich hráčů bylo hodně napínavé. Do turnaje nejprve vstoupili hrái League of Legends, kteří se na začátek utkali s eSubou. Zápas měl jasného favorita, my jsme mohli jen potrápit. Od toho se odvíjela první hra, kdy jsme nám soupeři uštědřili drtivou a rychlou porážku. Po vychladnutí a potřebném hecování, o které se celý víkend staral Spike, se druhá hra hodně srovnala a místy jsme eSubu přehrávali. Diváci se určitě bavili, akčnější a dramatická hra. Bohužel zkušenosti rozhodly a naši sokové si výhru udrželi. 

Oskino se nejprve utkal s Forstym. Tento zápas byl divácký oříšek. Nejprve si Forsty získal po hodně pomalých hrách dvě výhry, diváci se moc nebavili. Potom však přišel velký zvrat, když Oskino přehrával zástupce nEophyte a postupně bral vítězství na dalších třech mapách, čím si zajistil postup do velkého finále. Diváci aplaudovali a sál se bavil. 

Druhý den byl ve znamená zápasu o třetí místo v Hitpoint Masters, kde se naši utkali s Inside Games. Ti si opět nejprve vzali první hru ve svůj prospěch. Následně se naši vzchopili a soupeře porazili ve druhé hře. V konečné třetí dramatické hře se štěstí přiklonilo na stranu Inside. I přesto naši odvedli dobrou práci a mohli odejít z turnaje se vztyčenou hlavou. Jejich druhé hry proti eSubě a Inside šokovaly i přítomné komentátory.

Oskino pak v odpoledních hodinách nastoupil do finále proti Needymu. Jako přes kopírák s prvním zápasem si nejprve uhrál dvě mapy. Následně Oskino srovnal a rozhodovalo se do posledního dechu na páté mapě. Ta byla velmi dramatická, když náš hráč držel vítězné šance ještě pár desítek vteřin před konečným hvizdem. Needy se však chytil, udělal pár fragů a v opravdovém závěru získal výhru. 

 

V zápasech našich hráčů bylo nač se koukat, diváci v sále je s napětím sledovali a věřím, že i na streamu nemohla být nuda.

Celé ASUS Finals si zaslouží nějakou konstruktivní kritiku a vypíchnutí pozitiv i negativ stejně tak, jako jsme to sepsali loni. Vypíšu je zde v bodech. U řady věcí pochopitelně víme, proč byly udělány tak nebo jinak, ale pro úplnost je dobré zde uvést všechny postřehy.

Klady Zápory
+ Kvalitní prostory
+ Dostatek parkovacího místa (v Brně to bylo o dost složitější)
+ Netradičně řešená stage
+ Připravenost počítačů
+ Snaha a mravenčí práce admin týmu
+ Kameramani a fotografové
+ Přenos, režie
+ Komentátorský tým
+ Nové atrakce pro diváky 

- Nekvalitní plátno pro promítání přenosu
- Hudba (změna stylu by občas neuškodila a v leckterých fázích mohla být víc epická)
- Spojení komunit dohromady
- Časový skluz
- Atmosféra

Když to osobně shrnu. Akce byla velmi pěkně připravená. Záparů moc není a jsou to spíše detaily než nějaké závažné prohřešky. Co asi vadilo nejvíce, bylo nekvalitní plátno. To by byla asi nejmarkantnější chyba. Smokovo oblíbené DnB je sice pěkné, ale poslouchat to tam celý den také není úplně košér, navíc u začátku zápasů atd. by se hodila nějaká víc epická hudba pro doplnění atmosféry. U ní se také zastavím. Lidi byi, tleskali a fandili u každého killu a pěkné situaci, ale chyběla tomu větší šťáva. V Brně se více hecovalo ze strany moderátorů, to tu trošku chybělo, atmosféra mohla být určitě lepší. Spojení komunit dohromady je otázkou. Asi nejvíce lidí přišlo na lolko, to je jasné, avšak doplatily na to Starcraft i Quake. Asi lepší by mohlo být, kdyby lolko mělo svůj vlastní celý den a zbytek také svůj, odděleně. Možná by to prospělo akci více, než když lolkaři křičí sálem, ať jde Quake pryč a hraje se jejich oblíbená hra. Nevím, myslím si, že je tu něco špatně.

Z pozitiv vypíchnu kvalitní prostory, komentátorský tým, který odváděl opravdu parádní práci, režii a přípravu kamer apod. Hodně zajímavá byla netradičně řešená stage, kdy se na ní mohli připravovat hráči týmové hry i jednotlivci, aniž by se navzájem nějak rušili. Pěkný tah, sice na pódiu by asi v době hry neměl nikdo být než právě hrající hráči a ti v přípravě by měli být nějak zastrčeni, ale určitě dobrý tah pro rozehranost hráčů u časový harmonogram. Škoda, že se toho nevyužilo na maximum.

Finále jsme si určitě užili, problémy s ubytováním jsem tu záměrně neřešil, protože jsme jej nakonec dokázali vyřešit po vlastní ose a bez ujmy. Už nyní se těšíme na další ročník a věříme, že bude opětovně s naší účastí!

GALERII Z VÍKENDU NALEZNETE ZDE.

Komentáře