Opouští nás Horaczio

Po dvou letech náš tým z osobních důvodů opouští kapitán HS sekce a člen širšího vedení Albert „Horaczio“ Teiml.

Zobrazit článek

Dvanáctka na krku, co bude dál?

Náš tým v těchto dnech slaví další rok svého působení na domácí scéně a tentokrát je to výročí s pořadovým číslem 12.

Zobrazit článek

Doplňujeme Valviho tým!

Ve dvou se to lépe táhne a tak to platí i na virtuálním hřišti - a my se snažíme i nadále zkvalitňovat a rozšiřovat náš tým o mladé talenty.

Zobrazit článek

CSGO opět mezi námi

V našem týmu opět září populární Counter Strike:Global Offensive. Ale pozor, není to tak jednoduché, jak se zdá.

Zobrazit článek

Y-Games již brzy!

První červnový víkend se v hlavním městě Slovenka - Blavě uskuteční další ročník tamní velkolepé akce s názvem Y-Games, na kterém uvidíte také naše zastoupení.

Zobrazit článek

Odehrané zápasy

Rozhovor s vedením

Mnoho z Vás se neustále ptá na počátky eEriness, na méně i více důležité úspěchy, hodnocení uplynulé sezóny a plány na tu nadcházející a zde najdete snad veškeré odpovědi. Michal "Viki" Vinař odpovídal v rozhovoru obsahující všechny tyto, ale i další otázky. A pokud i Vy na nás máte nějaké otázky, nebojte se ozvat na našich Facebookových stránkách nebo Instagramu.

Někdo možná o eEriness nikdy neslyšel, nebo o něm ví jen velice málo. Můžeš nám ve stručnosti popsat, kdy a jak vznikla myšlenka založit eEriness?

"Zdravím tě, je určitě škoda, že by o nás v současnosti ještě někdo neslyšel vzhledem k tomu, že náš tým tu je již 12 let. V roce 2006 tu vládla éra Call of Duty 2, která ohromila mnoho hráčů, a sám jsem nebyl výjimkou. Co čert nechtěl, na serveru pod tehdy nově vzniklým herním portálem Gamepark, jehož vedení se tehdy odštěpilo od portálu Gamezone, jsem potkal několik zajímavých lidí, kteří se postupně dali dohromady, a vznikl tým, který se pojmenoval zcela jednoduše Pařani_CZ ? Po čase se přejmenoval na eSpanto a do třetice všeho dobrého na EERINESS, což v překladu znamená děsivost, jakože z nás měl jít postupně respekt. S tímto názvem to tu brouzdáme přes deset let. S touto změnou každopádně přišel zvrat, kdy se počáteční sranda hraní přetavilo do soutěžního, přicházeli i hráči jiných her, vznikl multiherní tým, první lanky atd."

Každý z Vás tuto organizaci vedete od jejího počátku, nebo byla Vaše počáteční úloha jiná? Případně jaká?

"Jádro týmu zůstávalo od samého začátku mnoho let stejné, bohužel, všichni stárneme, přichází nové povinnosti, ze studentů se stávají zaměstnanci, zakládají se rodiny, nastupují další koníčky a toho času zkrátka tolik nezbývá. Každopádně jsem nyní jediný, kdo tu je od samotného začátku do současnosti nepřetržitě. U mě to bylo tak, že jsem byl původně hráč v partě lidí, se vznikem webu se k tomu přidala i nějaká ta redaktořina, což mi do budoucna velmi pomohlo a postupně jsem se dostal až na samý vrchol, chcete-li majitel, manažer nebo předseda sdružení."

Jakých nejlepších úspěchů doposud týmy eEriness vybojovaly?

"Na svém kontě máme skoro 900 úspěchů, účastnili jsme se třeba 200 lanek, včetně několika zahraničních. Jsme držiteli několika titulů nebo druhých míst z MČR, ale pro mě osobně byl nejlepší výjezd na turnaj Samsung European Encounter v Dotě 2, který se odehrál u příležitosti herní výstavy GamesCome v Kolíně nad Rýnem. Obrovský zážitek, kdy kolem vás proudí dav čtvrtmilionu lidí. Výsledkově to sice nestálo za řeč, ale být tam, to byla paráda. Je to však hezkých pár let dozadu. Zapomenout nemohu ani na výhru ve Svitavách v rámci tamních FINALS, kdy se týmu pod vedením Blada podařil parádní kousek plný emocí. To bylo pravé finále, které bych chtěl vidět častěji. Jinak si myslím, že v současnosti už moc lidí nezajímá, co předvedete u nás, jako spíše v zahraničí. Na druhou stranu pro úspěch v zahraničí je třeba být na špici u nás, tak to prostě je."

Letošní sezóna, jak byste ji hodnotili?

"Letos to byla asi nejhorší sezóna od doby, co jsme tady. Vše začalo odchodem CS týmu po výhře na FINALS, následně nás opustil Spike, který byl klíčovým členem ve vedení, v průběhu roku odešli další hráči. Po letech nás opustil Sehny se svým týmem v Dotě, Valvi s Dolim z Fifa sekce, HS sekce doznala hodně změn, odešel třeba Horaczio, kterého lidi znají z komentátorské pozice a možná ne každý ví, že u nás působil v týmu. Já jsem se nemohl naplno týmu věnovat, jak bych chtěl, stejně tak ostatní zbývají. Došlo i na silné finanční potíže, ze kterých jsme se však dokázali vyhrabat. Na druhou stranu jsme pod svá křídla vzali tým, který na scéně vystupoval pod názvem Ninelives a je spolu opravdu dlouho. Navíc se dokázali dostat na MČR, což byl v této sezóně jeden hlavní cíl. I když to bylo, těžké splnili jsme ho. Každopádně v uplynulé sezóně bylo více negativ než pozitiv. Naopak se podařilo více rozjet Asociaci gamingových klubů, které jsme součástí."

Plánujete do Sezóny 2019 nějaké zásadní změny, které můžete prozradit?

"Nejprve je třeba udělat tlustou čáru za uplynulou sezónou. Máme nyní bohaté zkušenosti, víme, co nám chybí a co potřebujeme. Chceme do nové sezóny jít s něčím novým, jinou cestou. I proto jsme zvolili menší nábor dalších lidí, které pomohou vedení, které zkrátka nemá tolik času. Tuto možnost jsme za celých 12 let snad nikdy nezkusili a jsem rád, že se ozvalo tolik lidí. Osobně mě to hodně nakoplo. Chceme být určitě hodně aktivní, chceme být zase vidět, chceme se radovat z úspěchů a chceme vidět dav, který křičí naše jméno a fandí našim hráčům na některém z turnajů. Aktuálně si vytyčujeme konkrétní cíle, ale první náznaky musí pozorný fanoušek už vidět. Budeme se snažit soustředit se na naši scénu, ale výjezd za hranice bychom opět chtěli uskutečnit. Do nové sezóny vstoupíme s týmy CSGO a HS."

Na jaké offline akce a turnaje byste se tuto sezónu rádi probojovali?

"Osobně bych rád viděl naše hráče na všech největších domácích akcích. Chtěl bych se zase podívat do Svitav, na Tiger Masters do Letňan či do Brna na MČR. Samozřejmě těch akcí je více a uvidíme, co se v průběhu roku ještě namane. Každopádně bych rád, abychom nebyli jen do počtu a začali naši konkurenci zase trápit."

Co třeba naše scéna? Jaký na ni máte celkový pohled, jste spokojení? Popřípadě kdybyste na naší scéně mohli změnit jakoukoliv věc, jaká by to byla?

"To je velmi složitá otázka a debata na toto téma by zabrala mnoho hodin, dnů a týdnů. V současnosti se pohybujeme na takovém rozmezí amaterismu a profesionality. Je tu pár desítek lidí, který se touto oblastí již plně živí a další budou určitě následovat. Hodně lidí by chtělo, aby to u nás vypadalo jako jinde v zahraničí, byly tu velké eventy, plné stadiony, spousta akce, peněz a zábavy. Jenže to není tak jednoduché. Je potřeba nastavit určitá pravidla, nelze, aby jedna část „vyžírala“ tu druhou, když ji vlastně potřebuje. Vzniklo nyní i dost asociací, které chtějí něco řešit a zvednout úroveň výš. Nicméně je třeba to dělat s rozumem a vést dialog s dalšími zainteresovanými subjekty, které k daným tématům určitě mají hodně co říci. V rámci AGK se nás nyní sešlo už hezkých pár týmů a já jsem rád, že už jen to, že se představitelé několika týmů sejdou osobně a jsou schopni jednat řadu hodin na společné téma, je obrovský krok kupředu a je jen otázka času, kdy to přinese nějaké ovoce."

Nedávno se udála nemilá aféra s týmem ML., kde byly různé problémy skrz sponzory. Ignorujete toto nebo zastáváte ten názor že CZ/SK scéna by si zasloužila víc podpory?

"Na jednu stranu to chápu, není lehké sehnat sponzory pro herní klub. A tohle celé bylo o nervech, které nevydržely. Sám sebe jsem se za těch 12 let už nejméně tisíckrát ptal, jestli to má nějaký smysl, jestli z toho vůbec něco mám, ale vždy jsem vydržel. Nerad odcházím od něčeho nedodělaného. Z celé komunity to máme v pozici herních klubů vlastně nejtěžší. Firmy se raději zaměří na jednotlivé akce nebo youtubery, kde mají jasný dosah, jasná čísla, ale na klub? Co jim může dát? Ono toho je sice hodně, ale nelze nic moc dělat bez peněz, vše něco stojí a je to pak začarovaný kruh. Pro získání sponzorů je potřeba se ohánět a nečekat, jestli náhodou někdo půjde kolem. Nedělám si iluze, že ty firmy o nás nevědí, esport roste a stává se z něj žádaný produkt, kde reklama bude mít velmi zajímavý dosah, ale stále je to prostě tak, že firma dá raději nějaký budget na jednorázovou akci, než pravidelně do týmu. Každopádně naši hráči jsou ti, kdo tu show všechnu dělá, kdo se na to připravuje, kdo hraje na tom serveru, my se o ně staráme atd. I tohle chceme v rámci AGK změnit."

Jaký máte názor na stále se rozšiřující mobilní esport? Kromě stálice jako je HS, se na MČR objevilo např. Clash Royal. Vidíte v těchto hrách budoucnost?

"Mobilní hry jsou určitě také zajímavé, i když tato oblast je zatím málo probádaná a počítačům asi nemůže zatím moc konkurovat až na nějaké výjimky. Nicméně proč ne? Řada věcí je zde společná, takže ať se to klidně podporuje."

Chcete něco na závěr vzkázat Vašim fanouškům?

"Osobně si vážím každého fanouška, který nás sleduje, a děkuji mu za to. Každopádně pro nové lidi, fanděte nám a společně vytvoříme nový příběh, kterého můžete být součástí. Společně to dáme!"

Komentáře